Carta al Director General de la Policia: AILMED demana rectificacions davant de la privatització del Servei de Prevenció

Durant la darrera Comissió permanent de segona activitat (COPSA), en la qual va participar l’associació AILMED, vam preguntar per la recent adjudicació del servei de prevenció de riscos laborals, especialitat de medicina del treball, per al personal del Departament d’Interior per a l’any 2024 a l’empresa QUIRÓN PREVENCIÓN, SLU.

Davant de l’actitud molt poc seriosa i professional que l’administració sembla que fa servir quan vol per evitar parlar a la COPSA de certs temes que estan claríssimament relacionats amb la segona activitat, hem adreçat una carta al Director General de la Policia exposat les nostres preocupacions i inquietuds respecte a aquesta situació.

En aquest document, hem proporcionat una explicació detallada dels motius que ens han portat a prendre aquesta mesura, així com els punts concrets que volem abordar.

1. El Decret de segona activitat no contempla la intervenció d’una empresa privada: Hem destacat els procediments establerts pel Decret en relació amb el reconeixement mèdic i l’adaptació del lloc de treball per a aquells agents que ho necessiten. Hem recordat que el Decret no contempla la intervenció d’una empresa privada en aquest procés.
  2. Privatització no comunicada ni negociada amb els sindicats: Hem subratllat que la privatització del servei de prevenció de riscos laborals no està contemplada en el Decret ni ens consta que hagi estat comunicada ni negociada amb els representants sindicals del cos.
  3. Criteris mèdics no ajustats a la normativa: Hem assenyalat que les adaptacions dels llocs de treball es basen en els documents presentats pels interessats i no en revisions mèdiques completes.
  4. Correspon a la COPSA: Hem reiterat que, donada la regulació del tema en el Decret de segona activitat, correspon a la COPSA abordar aquesta qüestió.

Per tant, en la nostra carta hem sol·licitat que s’aturin les revisions mèdiques completes realitzades per l’empresa privada i es torni a les adaptacions dels llocs de treball basades en els documents presentats pels interessats, com estableix el Decret. També hem demanat una revisió de les competències d’aquesta empresa per realitzar adaptacions de places dins el cos de mossos d’esquadra.

En resum, aquesta acció té com a objectiu garantir el respecte als procediments establerts pel Decret i protegir els drets dels agents. Estarem vigilant la resposta de l’administració i prenent les mesures necessàries per assegurar el benestar dels nostres membres.