Per una Igualtat Real: Commemorant cada Dia Internacional amb el mateix interès

Avui, en aquest Dia Internacional de la Dona, volem expressar una felicitació sincera i un reconeixement profund a totes les dones del món. És un dia per celebrar els avenços i les lluites de les dones per la igualtat de gènere, però també per recordar-nos que encara hi ha molt camí per recórrer. Que aquest dia sigui una oportunitat per renovar el nostre compromís amb la igualtat i la justícia per a totes les persones, independentment del seu gènere.

Avui el Departament d’Interior commemora el 8M agraint a totes les dones que formen part dels nostres cossos de seguretat i emergències la seva dedicació.

Com a sindicat compromès amb la igualtat i la no discriminació, creiem fermament en la importància de commemorar amb igual interès i dedicació cada Dia Internacional relatiu a la igualtat i la no discriminació. És per això que instem al Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya a donar el mateix reconeixement i importància al Dia Internacional de la Discapacitat, al Dia Internacional de la Dona i a tots els altres dies internacionals que promouen la igualtat i la diversitat.

Cada Dia Internacional és una oportunitat per educar, sensibilitzar i passar a l’acció per avançar cap a una societat més justa i equitativa. Des de la commemoració del Dia Internacional de la Dona, que destaca la lluita per la igualtat de gènere, fins al Dia Internacional de la Discapacitat, que posa de manifest els reptes i les necessitats de les persones amb discapacitat, cada dia té el seu propi significat i importància en la lluita per la igualtat.

És important que el Departament d’Interior reconegui la rellevància de cadascun d’aquests dies i els commemorin amb el mateix fervor i compromís. No es tracta només de marcar caselles en un calendari, sinó de mostrar un veritable compromís amb la igualtat i la no discriminació en tots els àmbits de la vida. S’ha de recordar que hi ha persones amb discapacitat treballant al cos de Mossos d’Esquadra.

Quan celebrem i donem importància a cada Dia Internacional, enviem un missatge clar i potent: que la igualtat i la diversitat són valors fonamentals que hem de defensar i promoure en tot moment. És una manera de demostrar el nostre compromís amb els drets humans i amb la construcció d’una societat més inclusiva i respectuosa.

No commemorar amb el mateix interès cada Dia Internacional és una omissió que no podem permetre’ns. No només representa una falta de respecte cap als grups i les causes que representen aquests dies, sinó que també reforça les desigualtats i les discriminacions que encara existeixen a la nostra societat. És una negativa a reconèixer i abordar les desigualtats i les injustícies que continuen afectant milions de persones arreu del món.

Per tant, instem al Departament d’Interior a prendre les mesures necessàries per garantir que cada Dia Internacional sigui commemorat amb el mateix interès i dedicació. Només així podrem avançar cap a una societat veritablement igualitària i respectuosa amb la diversitat.

La igualtat no és una opció, és un dret. I és responsabilitat de tots i cadascun de nosaltres treballar per fer-la realitat en cada aspecte de la nostra vida i societat.