Exclusió i desconsideració: La crisi de compassió dels Mossos d’Esquadra

En un exemple flagrant de desconsideració institucional, l’excomissari dels Mossos d’Esquadra, Xavier Gámez, ha tornat a alçar la veu per denunciar la falta de suport i reconeixement per part del Departament d’Interior. Amb una malaltia que el té postrat al llit i que limita la seva capacitat de comunicació, Gámez ha utilitzat les xarxes socials com a canal per expressar la seva indignació davant la manca de consideració per part del cos al qual va dedicar la seva vida.

Després de dedicar divuit anys de servei als Mossos d’Esquadra, Gámez lamenta que el cos no li enviï les comunicacions sobre el Dia de les Esquadres, una pràctica habitual que, segons ell, sí que se li continua fent des de la Guàrdia Civil, on va treballar abans de sumar-se als Mossos. Aquesta diferència de tracte entre institucions posa de manifest una injustícia flagrant i una falta de consideració cap als membres del cos que, malgrat la seva malaltia, continuen sent part activa de la seva comunitat.

“Quant heu d’aprendre… Fa divuit anys que vaig deixar la Guàrdia Civil per ingressar als Mossos. Des de llavors, ni un sol any he deixat de rebre una felicitació per la Patrona juntament amb una invitació per als actes, encara que saben que no hi puc anar. Del dia de les Esquadres me n’assabento per la premsa“, ha escrit a la xarxa social X responent a una publicació de Mossos d’Esquadra sobre el Dia de les Esquadres.

En els comentaris a les seves publicacions, Gámez deixa anar la seva indignació davant la falta de reconeixement per part de l’administració. Critica una política que, tot i parlar de proximitat, oblida els propis membres del cos, relegats a un segon pla en les prioritats del Departament. És una mostra més de la hipocresia institucional i la manca de consideració cap als qui han dedicat la seva vida al servei públic.

“Fa molt temps que dic que des del Departament d’Interior es parla molt de proximitat, però que només es practica de portes cap enfora. En aquesta política, els mossos són els grans oblidats“.

En definitiva, l’experiència de l’excomissari Xavier Gámez posa en relleu una realitat amarga i desoladora: la negligència del Departament d’Interior envers els Mossos d’Esquadra malalts no només és una falta de consideració, sinó també una traïció a la promesa de proximitat i suport als qui més ho necessiten. És hora que l’administració respongui amb accions concretes i no només amb paraules buides de significat.

3 Comments on Exclusió i desconsideració: La crisi de compassió dels Mossos d’Esquadra

1. Hipocresia i grossa en aquest Departament, tot de cara a la galeria. Amb familiar dependent amb Llei de dependència et deneguen adaptació horaria oleeee i el conseller emplenant-se la boca que miren pels Mossos.

Comissari Gámez fan falta molts com vostè ÀNIMS

M'agrada

2. Ànims comissari Gàmez un Govern de VERGONYA això és el que tenim.

Els queda poc tic tac tic tac… 12 de maig voteu a consciència

M'agrada

3. Doncs tota la raó del mon comissari. Només treure lleis q perjudiquen als q passen situacions mes dures i tristes dins del col.lectiu. Massa esforços vaig dedicar representat l autoritat de Catalunya, i em dono compte q esta a rebossar de falsetat i hipocressia.

un exSergent cabrejat!!