El secretari general d’AILMED SINDICAT convidat a participar en un acte amb el CERMI i la ministra de Treball per aportar el seu testimoni

Screenshot

En un acte celebrat avui, a l’Ateneu de Madrid, la vicepresidenta segona del Govern i ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, i el president del Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), Luis Cayo, han signat l’acord per a la protecció davant de l’acomiadament automàtic de les persones amb incapacitat permanent, com assenyala l’article 49.1 e) de l’Estatut dels Treballadors, actualment en vigor.

A través del CERMI, el ministeri de Treball i Economia Social va convidar a participar en aquest acte a Evaristo Camacho, secretari general de la nostra Associació Sindical per a la Integració Laboral de Mossos d’Esquadra amb Discapacitat (AILMED SINDICAT). El nostre secretari va aportar en aquest acte un testimoni centrat en la funció pública, la seva experiència ha volgut ser una reflexió sobre com tracta l’administració pública als seus propis funcionaris quan adquireixen una discapacitat al llarg de la seva vida laboral.

Volem agrair des d’aquí la invitació per participar en aquest acte tan important, l’oportunitat de compartir el nostre testimoni, així com representar tants altres casos rellevants.

Us oferim el video de l’acte sencer.

El text de l’acord assenyala el ple compromís del Govern “amb la defensa i el desenvolupament dels drets de les persones amb discapacitat, l’eliminació de les desigualtats i la discriminació i la seva integració real en tots els àmbits de la societat” i permetrà derogar com a causa d’extinció automàtica de la relació laboral el reconeixement d’incapacitat permanent a una persona treballadora.

Us recordem que AILMED SINDICAT ha participat, fent una sèrie d’aportacions, en la consulta pública prèvia a l’elaboració de l’avantprojecte de llei pel qual es modifica el text refós de la llei de l’estatut dels treballadors aprovat per reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, en matèria d’acomiadament.

Aquest avantprojecte de llei ve com a conseqüència d’una sentència històrica del Tribunal Superior de Justícia de la Unió Europea (TJUE) de 18 de gener de 2024 (assumpte C‑631/22).

Tal com ha manifestat avui en l’acte el nostre secretari al president del CERMI i a la ministra de Treball, esperem que el dia d’avui sigui un dia històric perquè sigui un punt de partida i no un punt d’arribada per als drets de les persones amb discapacitat. Encara queda molt camí per recórrer.